پرش به محتوای اصلی

چگونه تشکیل ارتش نوین ایران در زمان رضاشاه باعث تغییر وضعیت نظامی کشور شد؟

پاسخ

اصلاً ایران آن‌وقت ارتش منظم یکپارچه‌ای که یونیفورم یک‌نواخت پوشند تحت امر دولت مرکزی باشند ندارد... تمام رضاخان که بود وزیر جنگ که شد، فرمان شماره یک ارتش این را... یک ماه بعد ارتش نوین ایران درست شد، پنج تا لشگر در این پنج تا شهر، بعد ستادهای فرماندهی اینجا، و بعد یک بخش بزرگی از بودجه برود برای ارتش، که هم کمیتش و هم کیفیتش برود بالا، هم پادگان‌ها آن‌ها را تازه کنند، هم تجهیزات را نونوار کنند، هم افسرها را بفرستند خارج آموزش ببینند، و واقعاً تشکیل ارتش نوین ایران کار بسیار مهمی بود آن‌وقت.

پخش از این قسمت