پرش به محتوای اصلی

چرا قانون انحصار قند و شکر در سال ۱۳۳۴ تصویب شد و چه نتیجه‌ای داشت؟

پاسخ

به موجب این قانون، واردات قند و شکر صرفاً در اختیار دولت قرار گرفت و بخشی از درآمد دولت از این محل رفت برای احداث راه‌آهن سراسری ایران. البته قانون ساخت راه‌آهن در مجلس بعدی و در سال 1366 نهایی شد ولی بودجه‌اش از همین انحصار واردات قند و شکر و مالیاتی که روی آن گذاشتند تأمین شد.

پخش از این قسمت