پرش به محتوای اصلی

چرا گروه آهن یا کمیته زرگنده توسط انگلیسی‌ها در اصفهان تشکیل شد؟

از قسمت: داستان زندگی رضاشاه قسمت دوم پادکست: پادکست رخ زمان: 48:44

پاسخ

حدود 3 سال قبل از کودتا و زمانی که انگلیسی‌ها می‌خواستند کاری کنند که نفوذشان در ایران پایدار بماند، از جمله اقداماتی که کردند یکی تشکیل گروهی بود به نام گروه آهن در اصفهان. هدفشان این بود که تا می‌توانند نفوذ روسیه را در ایران کم کنند و آدم‌های خودشان را در دولت و قوای نظامی ایران به کار بگیرند.

پخش از این قسمت