پرش به محتوای اصلی

دموکرات‌منشی

سوالات و پاسخ‌ها از پادکست‌های فارسی

چرا روشن‌فکرهای قدیمی در دوره رضا شاه نسبت به سرکوب‌ها واکنش شدید نشان ندادند؟

دلیلش این نیست که این‌ها سرکوب را ندیدند، این‌ها دیدند سرکوب را، منتها سرکوب را دیدند قبلش را هم دیدند زندگی کردند که چه اوضاع پرآشوب و پررج و مرجی بود بعد از مشروطه. این است که این‌ها به آن وضعیت، آن‌قدر که شما الان با فاصله اعتراض می‌کنید اعتراض نمی‌کردند.