پرش به محتوای اصلی

مکتب‌خانه

سوالات و پاسخ‌ها از پادکست‌های فارسی

چگونه در دوره رضاشاه انحصار آموزش از روحانیت گرفته شد و چه تغییراتی در تعداد دانش‌آموزان مدارس جدید رخ داد؟

در دوره‌ی رضاشاه انحصار آموزش از روحانیت گرفته شد، سال 1304 که آغاز سلسله‌ی پهلوی تا سال بیست، سالی ده درصد تقریباً به تعداد کسانی که می‌رفتند مدارس جدید اضافه شد.