پرش به محتوای اصلی

گروه آهن

سوالات و پاسخ‌ها از پادکست‌های فارسی

چرا گروه آهن یا کمیته زرگنده توسط انگلیسی‌ها در اصفهان تشکیل شد؟

حدود 3 سال قبل از کودتا و زمانی که انگلیسی‌ها می‌خواستند کاری کنند که نفوذشان در ایران پایدار بماند، از جمله اقداماتی که کردند یکی تشکیل گروهی بود به نام گروه آهن در اصفهان. هدفشان این بود که تا می‌توانند نفوذ روسیه را در ایران کم کنند و آدم‌های خودشان را در دولت و قوای نظامی ایران به کار بگیرند.