ایران
سوالات و پاسخها از پادکستهای فارسی
چگونه ایران در دوران شاهنشاهی به کشوری پیشرفته و ثروتمند تبدیل شد؟
تحصیل رایگان شده بود و جوانان بعد از گذراندن دوران دانشگاهشان میتوانستند مشغول کار مرتبط با تحصیلشان بشوند. زمان رونق اقتصادی روستایی با صنعتی کردن کشاورزی، تعداد تراکتورهای کشور شانزده برابر و مقدار کود مصرفی بیست برابر شده بود. حالا ایران صادرکنندهٔ محصولات کشاورزی بود. کارخانههای زغالسنگ و پالایشگاهها یکی بعد از دیگری تأسیس و افتتاح میشد.